2. ročník

Pravidelná online konzultace - středa 13:00

10. 5. -   14. 5.

!!! TENTO TÝDEN ODPADÁ ONLINE KONZULTACE!!!

Látka týdne:

Hudební nástroje, dělíme do skupin podle toho, jakým způsobem se na ně hraje. Tento týden si zapamatujeme základní dělení těchto skupin:

STRUNNÉ

  • smyčcové (housle, viola, violoncello, kontrabas)
  • drnkací s hmatníkem (kytara, banko, mandolína, loutna)
  • drnkací bez hmatníku (lyra, harfa)
  • drnkací s klaviaturou (cembalo)
  • úderné s klaviaturou (klavír)

DECHOVÉ

  • dřevěné (zobcová flétna, příčná flétna, klarinet, hoboj, fagot, saxofon, anglický roh)
  • žesťové (trombon, trubka, lesní roh, tuba)
  • vícehlasé (varhany, akordeon, harmonium)

Za domácí úkol pozorně poslouchejte tento poznávací kvíz. Vezměte si sešit na hudební  nauku, něco na psaní a podle videa si zapisujte nástroje, které slyšíte. Výsledný seznam mi pošlete jako vyhotovený domácí úkol.


3. 5. - 7. 5.

Látka týdne:

Pražské jaro, je mezinárodní hudební festival, na kterém vystupuje řad světových umělců, komorních souborů, sborů a symfonických orchestrů. Každoročně se koná v Praze od 12. května do 4. června. První ročník tohoto festivalu se konal v roce 1946. Na zahajovacím koncertě vždy zazní cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Součástí tohoto festivalu je také soutěž, která vznikla v roce 1947. 

oficiální logo festivalu

26. 4. - 30. 4.

Látka týdne: opakování

v tomto týdnu budeme procvičovat čtení jednotlivých not v notové osnově. Obzvlášť se budeme zaměřovat na noty na pomocných linkách. Ty se nám pamatují o něco hůř. Zkuste se tyto notičky naučit opravdu bezpečně. Pak už by nás nemělo skoro nic překvapit... :-)

Těším se na online konzultaci v obvyklý čas:-)

19. 4. - 23. 4.

Látka týdne: zásady chování na koncertech

zásady chování na koncertech, kdo nebyl na žádném koncertě klasické hudby, ať se přihlásí :-) Věřím tomu, že nikdo takový v naší třídě není, ale i přesto si o chováni na koncertech něco povíme. Určitě jste si všimli toho, že se návštěvníci koncertu chovají tak nějak jinak, možná až trochu zvláštně. To je nejspíš tím, že se lidé na koncertech chovají společensky a slušně - např. zdraví jeden druhého, pohybují se o poznání pomaleji než třeba na ulici, pánové pouští dámy do dveří a nebo jim pomáhají z kabátů v šatně. To všechno se děje před koncertem, na který všichni netrpělivě čekají a těší se na něj. Před samotným začátkem se posluchači usadí na svá místa a dříve než si začnou pročítat informace o programu si vypnou mobilní telefon - v současné době je na tento úkon kladena veliká pozornost. V čase začátku koncertu se pomalu zhasínají světla nad diváky a svítí se pouze na přicházejícího umělce na pódiu. A co dělá v této chvíli posluchač...? Jasně, tleská (levá o pravou nebo naopak, je to jedno)

po potlesku umělci naladí své nástroje...

a přichází dirigent - opět tleskáme..

No a pak už je to velice jednoduché. Pozorně poslouchat hudbu, kterou umělci hrají. Což znamená, nepovídat si se sousedem, nehrát na mobilu hry, snažit se zbytečně nekašlat/nesmrkat. To vše přispívá k dobré atmosféře koncertu, na který jsme přišli poslouchat nádherné skladby. Má-li hudební dílo více částí, tleskáme až po odehrání té poslední. Pokud si ale nejsme jistí, kdy máme a nemáme tleskat, jednoduše počkáme na reakci celého publika. Většinou ví, co se má dělat :-) Na konci celého koncertu se opět tleská. Většinou více hlasitě a mnohdy i ve stoje. Tím děkujme umělcům za krásný zážitek....

12. 4. - 16. 6.

Látka týdne: rytmická cvičení, opakování durových stupnic s béčky (F dur, B dur)

Rytmická cvičení č. 1, č. 2 a č. 6 - za domácí úkol nacvičit tyto cvičení s metronomem

Stupnice F dur a B dur: béčkové stupnice potřebují opakovanou péči, proto stále opakovat tyto stupnice. Vědět předznamenání a umět vyjmenovat všechny tóny.

6. 4. - 9. 4.

Látka týdne: citlivý tón

v tomto týdnu se budeme zabývat tzv. citlivým tónem.Jedná se o předposlední tón/sedmý stupeň v durové stupnici. Citlivý ho nazýváme proto, protože při zahrání durové stupnice a zadržením právě sedmého stupně nám cit velí, abychom danou stupnici dohráli až do konce. Ve stupnici C durse jedná o tón h.


Za domácí úkol napište všechny probrané stupnice (G, D dur a F, Bé dur) a vyznačte v každé stupnici citlivý tón (zakroužkovat, zašipkovat, jakkoliv vyznačit) 

22. 3. - 26. 3.

Látka týdne: Intervaly - opakování

Při jejich tvoření vždy vycházíme z dané durové stupnice.

Intervaly od noty c odvozujeme ze stupnice C dur

Intervaly od noty g odvozujeme ze stupnice G dur (1 křížek - fis) 

Intervaly od noty d odvozujeme ze stupnice D dur (2 křížky - fis, cis) 

Intervaly od noty f odvozujeme ze stupnice F dur (1 bé/hes) 

Intervaly od noty b odvozujeme ze stupnice B dur (2 bé/hes, es)

Pokud chceme mít jistotu, že tvoříme interval správně, je nejúčinnější:

  1. Odpočítat vzdálenost od základní noty a zapsat vrchní notu intervalu.
  2. Podle noty základní určit tóninu (např. základní nota je d, to znamená, že

tónina, podle které se budou intervaly tvořit, je D dur, a ta má dva křížky - fis a

cis).

3. Doplnit posuvku k vrchní notě, pokud se jí týká předznamenání tóniny, pomocí

Za domácí úkol utvořte dle vzoru intervaly v tónině D dur a F dur!!!

15. 3. - 19. 3.

Látka týdne: Intervaly

Interval je vzdálenost dvou tónů (zahraných současně nebo po sobě zvlášť). Rozlišujeme osm základních intervalů:
prima, sekunda, tercie, kvarta, kvinta, sexta, septima, oktáva
Každý z intervalů můžeme vytvořit od kteréhokoliv tónu, a to nahoru i dolů.

Rozlišujeme dvě skupiny intervalů:
intervaly čisté: prima, kvarta, kvinta, oktáva intervaly velké: sekunda, tercie, sexta, septima

Základní intervaly označujeme zkratkou:
čistá prima (č. 1), velká sekunda (v. 2), velká tercie (v. 3), čistá kvarta (č. 4), čistá kvinta (č. 5), velká sexta (v. 6), velká septima (v. 7), čistá oktáva (č. 8)

Tvoření těchto intervalů si vysvětlíme a ukážeme při online konzultaci.


1. 3. - 5. 3.

Online konzultace na vybrané téma

Od března budou pravidelně probíhat online konzultace, kde budeme probírat aktuální látku týdne. 

22. 1. -  26. 2.

Látka týdne: melodický diktát

Tento týden si dáme opět trochu sluchového cvičení. Poslechněte si dvě nahrávky a napište šipkami kam melodie vede. Termín odevzdání je do neděle 28. 2. 

15. 2. - 19. 2.

Látka týdne: opakování durových stupnic

V tomto týdnu si zopakujeme stupnice, které jsme se během tohoto roku naučili. Umíme durové stupnice se dvěma křížky (#) a béčky (b). Dále již umíme vytvořit tónický kvintakord (T5) - kdo si nemůže honem vzpomenout, nechť se podívá na zadání z 30. 11. 

Za domácí úkol bude napsat čtyři stupnice a T5. Záměrně stupnice nejmenuji, i to bude odraz vašeho vědění :-) Termín odevzdání 21. 2. 

Těším se vaše odpovědi...

1. 2. - 12. 2.

Látka týdne: rozpoznej nástroje na nahrávkách

č. 1 

č. 2

č. 3

č. 4

Za domácí úkol je rozpoznat na každé nahrávce pokud možno všechny nástroje které jsou vidět i slyšet... :-) Prosím odpovědi psát tak jsou nahrávky očíslované. Těším se... :-)

18. 1. - 28. 1.

Látka dvou týdnů: Hudební nástroje v orchestru

V symfonickém orchestru najdeme různé hudební nástroje:

smyčcové: 1. a 2. housle, violy, violoncella, kontrabasy

dřevěné dechové: flétny, hoboje, klarinety, fagoty

žesťové dechové: lesní rohy, trubky, pozouny, tuba

bicí nástroje: kotle (tympány), velký buben, malý buben, triangl

rozšíření orchestru: harfa, klavír, varhany

Celý orchestr vede dirigent, který stojí před orchestrem a jako jediný stojí zády k posluchačům


11. 1. - 15. 1.

Látka týdne: rytmické cvičení - synkopa, triola

cvičení č. 1 - synkopa

video se celé zaměřuje na procvičování synkopy v různých variantách. Nám bude stačit, když procvičíme část od začátku video do času 1:20



cvičení č. 2 - triola

v tomto videu máme cvičení na triolu, o které jsme si říkali v minulém týdnu. Zkuste celé video procvičit, ale hlavně tu část, kde se nám ta triola objevuje (v čase 1:45)


4. 1. - 8. 1.

Látka týdne: synkopa, triola, koruna

synkopa - přenesení důrazu z těžké doby na lehkou (přízvuk není tam, kde ho očekáváme, pomoci si můžeme slovem pan-tá-ta)


triola - rozdělení délky noty na tři stejné díly (pomoci si můžeme počítáním ta- pr - vá, ta - dru - há), v notovém zápisu je triola označena trojkou nad nebo pod trámcem triolových not


koruna - prodlužuje notu nebo pomlku, délku tohoto zastavení určuje hráč (nebo dirigent)

notové příklady najdete ve studijních materiálech pro 2. ročník na úvodní stránce.

Domácím úkolem je naučit se dané výrazy slovně popsat. V příští hodině s nimi budeme pracovat.

2021

7. 12. - 18. 12.

Prezenční výuka. Probírání látky zadané distanční formou.

30. 11. - 4. 12.

Látka týdne: Tónický kvintakord

Tónický kvintakord tvoří 1., 3., a 5. stupeň z každé stupnice. Označujeme ho tónický, protože jeho základem je první stupeň ze stupnice (tóniny), který se nazývá tónika (v C dur je to tón c, v D dur tón d atd.). Značíme jej T5.

Za domácí úkol vypracujte T5 (tónický kvintakord) v probraných stupnicích D dur a B dur (viz. Látka týdne 19.10. - 23.10.) poslat do konce týdne na uvedený email (nebo na WhatsApp).

23. 11. - 27. 11.

Písničky ve dvoudobém a třídobém taktu:

na dvě doby: Holka modrooká, Maličká su

na tři doby: Pásla ovečky, Nesem Vám noviny  

Látka týdne:

Rytmus - jedna z nejdůležitějších věcí, kterou v hudbě máme. Pozorně poslouchejte toto video a dávejte pozor, při které písničce a na kolik dob si počítáme. 

Za domácí úkol zkuste v nějakém zpěvníčku najít dvě písničky, které budou ve dvou a tří dobém rytmu. Třeba budete nějakou znát i bez zpěvníku :-) No a pak mi zase napište, na jaké jste přišli. Moc se těším na váš výběr. Třeba nějakou písničku nebudu znát a také se něco nového naučím :-)


16. 11. - 20. 11.

Látka týdne:

Správné řešení ke cvičení Noty na pomocných linkách

9. 11. - 13. 11.

Látka týdne:

Noty na pomocných linkách

Pomocné linky nám pomáhají zapisovat noty, které jsou příliš hluboko nebo vysoko a nevejdou se do notové osnovy.
Na první pomocné lince pod notovou osnovou leží nota c1, hned pod ní nota h malé. Na druhé pomocné lince nota a malé, pod druhou pomocnou linkou nota g malé atd.

Stejný princip je i nad notovou osnovou: na první pomocné lince leží nota a2, nad linkou leží nota h2 a na druhé pomocné lince nota c3 atd.

Velice pěkná aplikace, která nám pomůže tuto látku parádně potrénovat. Pročtěte návod a hurá do mezer a linek :-)

Když program spustíte:Pro Váš 1. ročník nastavte kliknutím u klíčů vpravo nahoře ten prostřední (G-klíč houslový). Ještě více vpravo nahoře u posuvek zatrhněte přeškrtnuté kolečko (posuvky se probírají později). U zeleného jezdítka s houslovým klíčem popojeďte tak, aby rozptyl not ukazoval od c1 do c2 :-)Čas 3 minuty. Správné názvy not klikáte dole na klaviatuře - toho se nelekejte - přestože ne všichni jste klavíristé, je dobré klaviaturu ovládat, bude se to později hodit i z hlediska určování vzdáleností mezi notami. Ve Vašem případě budete na té klaviatuře potřebovat defakto jednu oktávu a to jednočárkovanou = noty: c1 d1 e1 f1 g1 a1 h1 plus c2.I kdyby děti zezačátku trefily správně jen jedinou notu za celé 3 minuty, nic se neděje, uvidíte, jak se časem zlepší!

Domácí úkol: doplňte tedy název not, které jsou v notové osnově. Může se stát, že noty budou i trochu výš než c3. Zkuste se k těm vyšším notám dopočítat :-)

2. 11. - 6. 11.

Látka týdne:

Správné řešení 

v tomto týdnu se zaměříme na takzvanou sluchovou analýzu. To znamená, že budeme trénovat vaše sluchové ústrojí. Zde jsou dva Melodické diktáty. Úkolem je napsat šipky směrem nahoru či dolu dle hrané melodie. Toto cvičení jsme již ve škole zkoušeli (šipkovaná), mělo by to tedy jít dobře. Termín odevzdání úkolu: 13. 11. 2020. Těším se na šipečky :-)

26. 10. - 30. 10.

Podzimní prázdniny 

19. 10. - 23. 10.

Látka týdne: 

zde máme správné vypracování úkolu z minulého týdne. Dvě stupnice (D dur, B dur). Důležité je si uvědomovat půltónové a celotónové vztahy mezi jednotlivými tóny. Hlavní je pamatovat si, že ve všech durových stupnicích jsou dva půltóny a to mezi 3. 4. a 7. 8. stupněm. Proto nám ve stupnicích přibývají křížky (#) nebo béčka (b). Tímto docílíme tohoto pravidla...


12. 10. - 16. 10.

Lýtka týdne:

opakování stupnice D dur a B dur, za domácí úkol napiš tyto dvě stupnice do svého notového sešitu, posuvky piš přímo k notám. Vyfotit a poslat mi na email nebo na WhatsApp (vše v Kontaktech). Termín vypracování úkolu je do čtvrtka 22. 10.

Školní rok 2020/2021

15.6. - 19.6.

Látka předposledního týdne týdne:

opakování 2, procvičování orientace v notové osnově. Opět nám k tomu pomůže video, kde jsou hlavním orientačním bodem tóny f, a, c, e - anglicky obličej. Naučte se tyto noty a uvidíte, že se čtení určitě zrychlí. 

No a ještě jedno malé procvičení:

8.6. - 12.6.

Látka týdne:

opakování 1, interval je výšková vzdálenost mezi dvěma tóny. Rozlišujeme osm základních intervalů: 

1 prima, 2 sekunda, 3 tercie, 4 kvarta, 5 kvinta, 6 sexta, 7 septima, 8 oktáva

Rozlišujeme dvě skupiny intervalů:

čistá prima, velká sekunda, v. tercie, č. kvarta, č. kvinta, v. sexta, v. septima, v. oktáva


1.6. - 5.6.

Látka týdne:

tento týden je za domácí úkol, vytvořit si krátký slovníček, ve kterém budou všechna slova týdne. Italsky - česky (i s výslovností a významem). Začíná to týdnem 23.3. - 27.3. Napište si tento úkol do svých notových sešitů. Vyfotit - poslat. Budou se těšit

25.5. - 29.5.

poslední slovo týdne:

Látka týdne: 

Rytmická cvičení, opakování 

18.5. - 22.5.

Studijní volno pro doplnění domácích úkolů a procvičování látky zadané v minulých týdnech. 

Jistě se k vám dostala ta smutná zpráva, že výuka Hudební nauky/Poslechového semináře bude až do konce školního roku probíhat distančně, neboli na dálku. Proto budou tyto stránky nadále zdrojem informací ohledně náplně tohoto předmětu. Prosím vás tedy o pokračování sledování stránek a plnění zadaných úkolů. Nemělo by se stát, že někdo neodevzdá jediný úkol. 


11.5. - 15.5.

slovo týdne: moto - pohyb (užití: con moto - s pohybem)

Látka týdne:

Hudební nástroje, dělíme do skupin podle toho, jakým způsobem se na ně hraje. Tento týden si zapamatujeme základní dělení těchto skupin:

STRUNNÉ

  • smyčcové (housle, viola, violoncello, kontrabas)
  • drnkací s hmatníkem (kytara, banko, mandolína, loutna)
  • drnkací bez hmatníku (lyra, harfa)
  • drnkací s klaviaturou (cembalo)
  • úderné s klaviaturou (klavír)

DECHOVÉ

  • dřevěné (zobcová flétna, příčná flétna, klarinet, hoboj, fagot, saxofon, anglický roh)
  • žesťové (trombon, trubka, lesní roh, tuba)
  • vícehlasé (varhany, akordeon, harmonium)

!!! nezapomeň si také zapamatovat slovo zkráceného týdne: moto - pohyb

4.5. - 7.5.

slovo druhého zkráceného týdne: capo (k) - začátek

Látka druhého zkráceného týdne: 

Pražské jaro, je mezinárodní hudební festival, na kterém vystupuje řad světových umělců, komorních souborů, sborů a symfonických orchestrů. Každoročně se koná v Praze od 12. května do 4. června. První ročník tohoto festivalu se konal v roce 1946. Na zahajovacím koncertě vždy zazní cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany. Součástí tohoto festivalu je také soutěž, která vznikla v roce 1947. 

27.4. - 30.4.

slovo zkráceného týdne: fine - konec

Látka zkráceného týdne:

zásady chování na koncertech, kdo nebyl na žádném koncertě klasické hudby, ať se přihlásí :-) Věřím tomu, že nikdo takový v naší třídě není, ale i přesto si o chováni na koncertech něco povíme. Určitě jste si všimli toho, že se návštěvníci koncertu chovají tak nějak jinak, možná až trochu zvláštně. To je nejspíš tím, že se lidé na koncertech chovají společensky a slušně - např. zdraví jeden druhého, pohybují se o poznání pomaleji než třeba na ulici, pánové pouští dámy do dveří a nebo jim pomáhají z kabátů v šatně. To všechno se děje před koncertem, na který všichni netrpělivě čekají a těší se na něj. Před samotným začátkem se posluchači usadí na svá místa a dříve než si začnou pročítat informace o programu si vypnou mobilní telefon - v současné době je na tento úkon kladena veliká pozornost. V čase začátku koncertu se pomalu zhasínají světla nad diváky a svítí se pouze na přicházejícího umělce na pódiu. A co dělá v této chvíli posluchač...? Jasně, tleská (levá o pravou nebo naopak, je to jedno)

Po potlesku umělci naladí své nástroje... 

a přichází dirigent - opět tleskáme...

No a pak už je to velice jednoduché. Pozorně poslouchat hudbu, kterou umělci hrají. Což znamená, nepovídat si se sousedem, nehrát na mobilu hry, snažit se zbytečně nekašlat/nesmrkat. To vše přispívá k dobré atmosféře koncertu, na který jsme přišli poslouchat nádherné skladby. Má-li hudební dílo více částí, tleskáme až po odehrání té poslední. Pokud si ale nejsme jistí, kdy máme a nemáme tleskat, jednoduše počkáme na reakci celého publika. Většinou ví, co se má dělat :-) Na konci celého koncertu se opět tleská. Většinou více hlasitě a mnohdy i ve stoje. Tím děkujme umělcům za krásný zážitek.... 

!!! nezapomeň si také zapamatovat slovo zkráceného týdne: fine - konec

20.4. - 24.4.

slovo týdne: allegro - rychle, vesele

Látka týdne:

u opěrných písní tento týden ještě zůstaneme. Pevně věřím, že doma proběhla dokonalá příprava a tím pádem všichni umí jednotlivé písničky krásně zazpívat. Domácí úkol bude následující: do svého notového sešitu si napište všechny opěrné písničky - neeeee celé :-) Pouze jejich začátky, které jsou pro nás tak důležité, zde je návod: 

  1. Kočka leze dírou - 4 takty
  2. Dívča, dívča - 4 takty
  3. Maličká su - 2 takty
  4. Oči, černé oči - prvních 10 not
  5. To je zlatý posvícení - 4 takty
  6. Avh, není tu, není - 2 takty
  7. Pasla sem ja husku v lese - 3 takty
  8. Zajíček běží po silnici - 4 takty

Takže si tím krásně procvičíme psaní not do notové osnovy, bezva - no a teď mi to pošlete :-)

Máte rádi večerníčky? 

Já teda jo, a nejvíc se mi líbí hudba, která tam vždycky hraje. Našel jsem na YT (YouTube) bezvadné video, kde si můžete s panem Kučerou zahrát takovou večerníčkovou poznávačku - hádejte, soutěžte, zpívejte, zkrátka buďte s hudbou :-) 

13.4. - 17.4.

slovo týdne: subito - ihned, náhle

Látka týdne:

Opěrné písně, nám pomáhají správně rozlišovat jednotlivé intervaly a zazpívat danou melodii. Jistě si pamatujeme, že známe osm základních intervalů (viz. látka týdne 30.3 - 3.4.). Ke každému z intervalů se váže takzvaná opěrná píseň, kterou je zapotřebí se naučit. Našel jsem bezvadný odkaz, kde je písnička napsaná v notách (i s textem) a ještě se dá přehrát. Tím pádem není možné zazpívat jednotlivé písničky jinak než správně :-)

Tomu říkám domácí úkol, naučit se zazpívat osm písniček - pohoda :-)

Zpívejte si písničky na intervaly 1 - 8. Spodní 5. a 7. stupeň jsou dobrovolné. Kdyby si někdo nevěděl rady, ozvěte se, vše má své řešení :-)

!!! nezapomeň si také zapamatovat slovo týdne: subito- ihned, náhle

6.4 - 10.4

slovo týdne: cantabile (kan-) - zpěvně

Látka týdne:

Citlivý tón, najdeme na sedmém stupni stupnice. V C dur se tak konkrétně jedná o tón h. Určitě si všichni pamatujeme, že dva přirozené půltóny v durové stupnici jsou mezi 3. 4. a 7. 8. stupněm - že? Citlivý tón (7. st.) je od posledního tónu stupnice vzdálen právě o půltón. Zahráním nebo zpěvem bychom velice dobře slyšeli, proč termín citlivý tón. Zakončit stupnici na tomto tónu by znělo nepřirozeně a proto nám hudební cit říká, že je třeba stupnici dokončit osmým stupněm - neboli - citlivý tón rozvést.

Úkol: napiš stupnice G dur, D dur, F dur a B dur, vyznač a pojmenuj citlivé tóny (poslat na mail nebo WhatsApp). Kdo si není se stupnicemi jistý:

!!! nezapomeň si také zapamatovat slovo týdne: cantabile (kan-) - zpěvně

30.3. - 3.4.

slovo týdne: decrescendo (dekrešendo) - zeslabovat

Látka týdne: 

Intervaly: interval je výšková vzdálenost mezi dvěma tóny. Rozlišujeme osm základních intervalů

říkej nahlas tyto intervaly:

1 prima, 2 sekunda, 3 tercie, 4 kvarta, 5 kvinta, 6 sexta, 7 septima, 8 oktáva

v C dur vypadají základní intervaly takto:

Rozlišujeme dvě skupiny intervalů: čisté (č.) a velké (v.)

říkej nahlas čisté a velké intervaly:

čistá prima, velká sekunda, v. tercie, č. kvarta, č. kvinta, v. sexta, v. septima, v. oktáva

Úkol: uvedené příklady si zapiš do svého notového sešitu, nadpis hodiny - INTERVALY

!!! nezapomeň si také zapamatovat slovo týdne: (decrescendo (dekrešendo) - zeslabovat)



23.3 - 27.3.

slovo týdne: crescendo (krešendo) - zesilovat

Látka týdne:

1) cv. 1 - přepište danou melodii do notové osnovy (pečlivě si kontroluj, jestli opisuješ i dynamiku a obloučky), cv. 2 -  pojmenujte jednotlivé tóny

vypracovaný úkol pošlete na emailovou adresu petr.strejc@zus-habrmnova.cz , nebo přes aplikaci WhatsApp

2) opakování durových stupnic - umět zpaměti vyjmenovat stupnice křížkové G dur a D dur a béčkové F dur a Bé dur

žáci mají ve svých notových sešitech (vnitřní strany obalu)

Hudební nauka - Petr Strejc
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky